Functionaliteiten

Onze prioriteit is u te helpen bij het doeltreffender maken van uw carrosserie.

Follow-up van de schadegevaldossiers in reële tijd

Winformex II is in reële tijd aangesloten aan het beheerplatform voor de schadegevallen van de verzekeraars. Met onze toepassing bent u permanent in verbinding met de verzekeringsmaatschappij en de auto-expert die het dossier beheert. De communicatie was nog nooit zo eenvoudig, op elk ogenblik weet u wat de staat is van het dossier van uw klant zonder te moeten bellen of e-mails te verzenden. Alles wordt hernomen in het dashboard van Winformex II.

Een juist en volledig bestek met altijd de juiste onderdelen

Een juist en volledig bestek dat snel kan gemaakt worden, is een belangrijk aspect van de productiviteit van uw carrosserie. Het berekeningssysteem Audatex is volledig geïntegreerd in Winformex II en levert u snel de tijdsbarema’s aanbevolen door de fabrikanten, evenals de referenties en prijzen van de onderdelen te bestellen om de herstelling uit te voeren. Onze database bevat 99% van het rijdend wagenpark in België en wordt wekelijks bijgewerkt door ons technisch team, zodat uw magazijnier efficiënter kan werken en de bestellingen van onderdelen steeds correct zijn.

De volledige uitrusting van het voertuig in minder dan een seconde

Voor een duidelijk en juist bestek is een goede identificatie van het voertuig en zijn uitrusting nodig.  Het volstaat om een optie te vergeten en het bestek is onjuist en beïnvloedt op negatieve wijze de rentabiliteit van uw carrosserie. Winformex II is gekoppeld aan de IT-systemen van de autofabrikanten. Wanneer u een chassisnummer invoert (VIN), verbindt onze toepassing zich met de servers van de fabrikanten en ontvangt u alle optionele en standaarduitrustingen, die op het voertuig gemonteerd zijn bij het vertrek uit de fabriek.  In minder dan een seconde ontvangt u een juist bestek.

Directe betaling van de herstelkosten

De snelle betaling van uw facturen is een belangrijk element in het beheer van de schatkist van uw carrosserie. Wij hebben dit al lang begrepen bij de ontwikkeling en de integratie van het concept van de directe betaling. Elke week verzorgen wij de betaling van de herstelkosten van de schadegevaldossiers van uw erkennende verzekeringsmaatschappijen. Met Winformex II kan u de aanvragen voor directe betalingen opvragen in de toepassing zelf, zonder enig papierwerk, alles is geïntegreerd.

Alle informatie wanneer u ze nodig heeft

Winformex II centraliseert alle informatie die u nodig heeft, wanneer u ze nodig heeft.  De verzekeringsmaatschappijen kunnen u het schadeformulier rechtstreeks doorsturen om u te helpen bij de regeling van het schadegeval. De foto’s van de binnenkomst in de carrosserie en de follow-up van de herstellingen zijn eveneens geïntegreerd in het dossier via Winformex II. In de selectietool van de onderdelen vindt u raadgevingen voor herstelling opgesteld door de fabrikant, evenals de informatie betreffende de materialen van de verschillende onderdelen (staal met ultrahoge resistentie, aluminium…) en kan u uw werk en het gebruik van uw werktuigen optimaliseren.

De eenvoudige follow-up van uw activiteit

Als ondernemer en ambachtsman moet u constant beslissingen nemen in het kader van uw activiteit. Men neemt gemakkelijker een beslissing wanneer men over de juiste informatie beschikt. Onze toepassing Winformex II is gekoppeld aan onze webtool EBIS waarmee u de evolutie van uw activiteit kan opvolgen en visualiseren. Met EBIS weet u altijd waar u staat en beschikt u over de juiste cijfers betreffende uw activiteit en het volume aan behandelde dossiers voor uw erkennende verzekeringsmaatschappijen.